پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
سایتهای برتر
نوشته شده در دو شنبه 11 تير 1397
بازدید : 20
نویسنده : ali

adakit.ir

almasshoping.ir     aliabad-samacollege.ir    persianissimo.ir       rashtcemetery.ir    kafetakhfif.ir          axnew.ir

iranmicronet.ir    astaraonline.ir    atenas.ir    ghorvehtvto.ir     concrete-day.ir


greencard-pro.ir   varshahid.ir   fllowers313.ir         polyethylenes.ir     boran-barzan.ir        chemaztapeh.ir

*************************************************************************

mersada.ir
 
 
****************************************************************
 
***********************************************************************
 
 
      
 
*********************************************************************
 
*************************************************************************
***********************************************************************

 asrejavanan.ir  buyshimmer.ir femalehours.ir arbbatarh.ir buy-best.ir

 ******************************************************************

bahalbaxx.ir  iranwebbase.ir pnn24.ir rao-co.ir   sisx.ir

*******************************************************************

adote.ir asnafkaraj.ir b8b.ir gorganblog.ir buyslim-patch.ir downloadmovies.ir e-fakhteh-a.ir
 
**********************************************************************
 Ansar83.ir  lovelykids.ir  mazinet.ir   galaxy-kids.ir  gilanjobs.ir   b-gharargah.ir
Bia2prozhe.ir  newsresan.ir     Yeganehcloob.ir  zibar.ir  Castledl.ir ddfsb.ir  Deckcha.ir

 
 
 




راهنمای ثبت شرکت اینترنتی (ثبت تاسیس)
نوشته شده در چهار شنبه 6 تير 1397
بازدید : 21
نویسنده : ali

اطلاعات متقاضي
در اين قسمت نام شخصي که متقاضي تاسيس شرکت يا موسسه است وارد مي شود. «واحد ثبتي» اداره اي ثبت شرکت، محلي است که شرکت بايد در آنجا ثبت شود. سپس «تابعيت متقاضي» مشخص مي شود.اگر گزينه ايراني انتخاب شود بايد حتماً شماره ملي شخص وارد شود و در صورتي که غير ايراني انتخاب شود بايد «شماره گذرنامه» ورود اطلاعات شود. «نوع شرکت» مشخص مي کند که تقاضاي ثبت چه نوع شرکتي را تقاضا دارد. اگر نوع شرکت «شعبه شرکت خارجي» يا «نمايندگي شرکت خارجي» باشد مواردي در ذيل صفحه نمايان مي شود. اين اطلاعات شامل «نام فارسي شرکت مادر»، «نام لاتين شرکت مادر»، «سرمايه به ريال»، «سرمايه به دلار»، «مرجع ثبت کننده به فارسي» و «مرجع ثابت کننده به لاتين» را نيز بايد ورود اطلاعات کند. همچنين بايد «کشور ثبت کننده» را از فهرست کشورها انتخاب نمايد. ساير اطلاعات شامل «شماره ملي متقاضي»، «نام متقاضي»، «نام خانوادگي متقاضي» و «شماره همراه متقاضي» مي باشد. همچنين بايد «سمت متقاضي» از نظر اينکه اصيل يا وکيل است تعيين شود. منظور از «نام امضا کننده دفتر» و «نام خانوادگي امضا کننده دفتر» مشخصات شخصي است که اطلاعات شرکت را در اداره ثبت شرکت ها تاييد مي نمايد. «سمت امضا کننده دفتر» مشخص مي کند که شخص از مديران، شرکا، سهامداران يا وکيل رسمي است. «وضعيت توکيل امضا کننده» نيز حق واگذاري به غير را مشخص مي کند. پس از کليک بر روي کليد گام بعدی به صفحه بعد مي رود.

نام و اطلاعات شخص حقوقی
در این صفحه نام های درخواستی ثبت می شود. برای این کار ابتدا نوع شرکت از فهرست «نوع شرکت» انتخاب می شود. سپس «اولویت نام» مشخص می شود. منظور از اولویت نام ترتیب پیشنهادی اسامی است که از یک تا پنج می باشد. پس از آن «نام درخواستی» را مشخص نموده و در قسمت مورد نظر تایپ می شود. در قسمت «توضیحات متقاضی» اگر توضیحی در مورد نام پیشنهاد شده لازم باشد نوشته می شود. در مرحله بعدی کلید «افزودن نام درخواستی» کلیک شده موارد تعیین شده در قسمت پایین فرم نشان داده شود. لازم به ذکر است که پس از ورورد هر نام باید این کلید را کلیک نمایید. برای حذف یک نام بر روی 6.jpg کلیک می نماییم. در انتها با کلیک بر روی کلید گام بعدی به صفحه بعد می رویم.در این مرحله به صورت خودکار یک شماره پیگیری 19 رقمی دریافت می نمایید و اطلاعات وارد شده ذخیره می گردد.

مدت و موضوع فعالیت
برای انتخاب زمینه فعالیت که همان موضوع کار شرکت است بر روی کلید «افزودن موضوع فعالیت» کلیک نموده تا صفحه جدیدی باز شود. در این صفحه ابتدا «نوع فعالیت بالاتر» را از فهرست مربوطه انتخاب می کنیم. سپس بر اساس آن «نوع فعالیت» انتخاب می شودکه این موضوعات بر مبنای فعالیت بالاتر نشان داده می شود. «مدت فعالیت» بر اساس اینکه محدود یا نامحدود است انتخاب می شود. و اگر محدود باشد باید «حداکثر مدت فعالیت به ماه» نیز مدت زمان فعالیت را مشخص می کند. «وضعیت مجوز» را که دارد یا ندارد را مشخص می نماییم. بعضی از موضوعات فعالیت نیاز به مجوز از سازمان ها و ارگان های خاص دارد که در اینجا وجود یا عدم وجود مجوز مشخص می گردد. اگر مجوز داشته باشد باید «شماره مجوز» و «تاریخ مجوز» نیز ورود اطلاعات می شود. در «شرح فعالیت» نیز اگر در مورد موضوع فعالیت نیاز به توضیح باشد در این قسمت نوشته می شود. سه کلید «ثبت اطلاعات»، «حذف» و «انصراف» وجود دارد. ثبت اطلاعات برای ذخیره اطلاعات در این صفحه می باشد. حذف نیز اطلاعات وارد شده را حذف می کند. انصراف نیز به این معنی است که از تغییر اطلاعات منصرف شده اید. پس از کلیک بر روی کلید ثبت اطلاعات یک ردیف ایجاد می شود. اگر بخواهیم تغییری در اطلاعات ایجاد کنیم بر روی صفحه کلید «مشاهده» را کلیک می نماییم. تا مجدداً صفحه «افزودن اشخاص جلسه» باز شود. در انتها با کلیک بر روی کلید گام بعدی به صفحه بعد می رویم. در این مرحله به صورت خودکار اطلاعات وارد شده ذخیره می گردد.

سرمایه شخص حقوقی
«نوع سرمایه شخص حقوقی» از مواردی است که باید از فهرست انتخاب شود. به عنوان مثال سرمایه نقدی یا غیر نقدی یا سهام بانام و بی نام. «تعداد سهام» یعنی چند سهم یا چه میزان سرمایه جهت شرکت در نظر گرفته شدهه است. «ارزش ریالی هر سهم» نیز باید مشخص شود. در واقع به هر سهم چقدر تعلق می گیرد. به عنوان مثال اگر تعداد سهام شرکت 100 باشد هر سهم نیز 1000 ریال باشد. «از تاریخ» هم نشان می¬دهد که از چه تاریخی این تعداد سهام متعلق به این شرکت می باشد. اگر نوع سرمایه، نقدی یا غیرنقدی باشد تعداد سهام و ارزش ریالی هر سهم غیر فعال می شود و فقط «ارزش سرمایه به ریال» فعال است. پس از آن کلید «ثبت سرمایه» را کلیک می نماییم. لازم به ذکر است اگر نوع سهام/سرمایه متفاوت و متنوع باشد باید برای هر کدام یک ردیف اختصاص پیدا کند. اگر بخواهیم سرمایه را حذف کنیم ابتدا بر روی کلید «مشاهده» کلیک نموده و سپس کلید «حذف سرمایه» را کلیک می نماییم. در انتها با کلیک بر روی کلید گام بعدی به صفحه بعد می رویم. در این مرحله به صورت خودکار اطلاعات وارد شده ذخیره می گردد.

اشخاص
منظور از اشخاص، آن افرادی هستند که در شرکت یا موسسه دارای سمت می باشند. اولین جای خالی «ردیف» است که افراد بدون در نظر گرفتن سمت خود در شرکت از یک شروع شده و به صورت مسلسل ادامه پیدا می کند. فیلد بعدی «نوع شخص» است. که به دو قسمت حقیقی و حقوقی تقسیم می شود. در نوع شخص حقیقی نام فارسی، نام¬خانوادگی فارسی، نام پدر فارسی ، شماره شناسنامه، جنسیت، تاریخ تولد، شماره همراه و نشانی به عنوان فیلدهای اجباری هستند. و نام لاتین، نام خانوادگی لاتین، نام پدر لاتین، محل تولد، محل صدور نیز اختیاری است که اگر اطلاعات آن وجود داشت وارد می شود. «شماره ملی/شناسه ملی» فیلدی است که در مورد اشخاص حقیقی و حقوقی متفاوت است و اطلاعاتش متفاوت است. شماره ملی برای اشخاص حقیقی و شناسه ملی برای اشخاص حقوقی کاربرد دارد. فیلد «تابعیت» نشان دهنده این است که شخص شرکت ملیت ایرانی دارد یا غیر ایرانی. دو فیلد «اقرارنامه مدیریتی» و «اقرارنامه سوء پیشینه» نیز برای این است که مشخص کند شخص این دو مدرک را ارائه داده است یا خیر. «کد پستی» نیز جهت افراد حقیقی و حقوقی و «شماره ثبت» جهت افراد حقوقی استفاده می شود.

اگر نوع شخص حقوقی باشد فیلدهایی فعال می شود. از جمله نام فارسی، تابعیت، شناسه ملی، شماره ثبت، کدپستی، شماره تلفن، نشانی که تکمیل این قسمت ها اجباری می باشد. سه کلید ثبت اطلاعات، حذف، انصراف وجود دارد. ثبت اطلاعات برای ذخیره اطلاعات در این صفحه می باشد. حذف نیز اطلاعات وارد شده را حذف می کند. انصراف نیز به این معنی است که از تغییر اطلاعات منصرف شده اید. پس از کلیک بر روی کلید ثبت اطلاعات یک ردیف ایجاد می شود. اگر بخواهیم تغییری در اطلاعات ایجاد کنیم بر روی صفحه کلید «مشاهده» را کلیک می نماییم. تا مجدداً صفحه «افزودن اشخاص جلسه» باز شود در انتها با کلیک بر روی کلید گام بعدی به صفحه بعد می رویم. در این مرحله به صورت خودکار اطلاعات وارد شده ذخیره می گردد. این موضوع سبب آن نمی شود که شما نتوانید اطلاعات خود را تصحیح نمایید.

سمت اشخاص
در این صفحه سمت شخص در شرکت یا موسسه ورورد اطلاعات می شود. ابتدا از فهرست «اشخاص شرکت» شخصی که اطلاعات سمت وی باید وارد شود انتخاب می گردد. از فهرست «نوع سمت»، سمت شخص را انتخاب می نماییم. این سمت می تواند انواع مختلفی داشته باشد به عنوان مثال مدیر عامل یا رئیس هئیت مدیره و غیره. سپس «تاریخ شروع سمت» را معین می کنیم. فیلد «مدت تصدی» برای این است که تصدی شخص در یک سمت مشخص شود. به عنوان مثال یک شخص در شرکت می تواند به مدت دو سال مدیر عامل باشد علاوه بر اینکه عضو هیات مدیره شرکت نیز می باشد. «تاریخ پایان اعتبار سمت» یعنی اگر مدت تصدی به عنوان مثال 12 ماه باشد تاریخ پایان اعتبار با توجه به تاریخ شروع سمت مشخص می شود. اگر اعضای «هیات مدیره خارج از شرکا» باشد یعنی مانند مثال فوق مدیر عامل می تواند خارج از شرکا نیز باشد و در این صورت در این فیلد مشخص می شود. «وضعیت حق امضا» نیز مشخص می کند که شخص جزء افراد دارای حق امضا در شرکت هست یا خیر. در انتها کلید «ثبت سمت شخص» را کلیک نموده تا اطلاعات در ذیل آن نشان داده شود. در انتها با کلیک بر روی کلید گام بعدی به صفحه بعد می رویم. در این مرحله به صورت خودکار اطلاعات وارد شده ذخیره می گردد. این موضوع سبب آن نمی شود که شما نتوانید اطلاعات خود را تصحیح نمایید.

ارتباط بین اشخاص
در این صفحه اطلاعات نمایندگان قانونی وارد می شود. از فهرست «نماینده (وکیل)» شخصی که به نمایندگی انتخاب شده مشخص می شود. از قسمت «نماینده شده (موکل)» نیز شخصی که وکیل نماینده وی است انتخاب می شود. در فهرست «نوع نماینده قانونی» مشخص می شود که نماینده ممکن است وکیل، وصی، قیم یا غیره باشد. «مستند نمایندگی» که با توجه به نوع نمایندگی است انتخاب می شود مثلاً اگر سمت نماینده قیم باشد مستند آن قیم نامه می شود. «شماره مستند نمایندگی» و «تاریخ مستند نمایندگی» نیز بر اساس همان مستند پر می شود.«تاریخ شروع نمایندگی» و «تاریخ پایان نمایندگی» نیز نشانگر تاریخی است که شخص در سمت نمایندگی حضور دارد. «اختیارات نمایندگی» نیز را می توان تایپ نمود که شرح یا توضیحی در مورد اختیارات نماینده است. به عنوان مثال اگر نماینده فقط در موارد خاصی اختیارات داشته باشد در این قسمت ذکر می شود. پس از آن کلید «ثبت نمایندگی» را کلیک می نماییم. در انتها با کلیک بر روی کلید به صفحه بعد می رویم. در این مرحله به صورت خودکار اطلاعات وارد شده ذخیره می گردد. این موضوع سبب آن نمی شود که شما نتوانید اطلاعات خود را تصحیح نمایید.

شعب
اگر شرکت یا موسسه نیاز به تاسیس شعبه داشته باشد اطلاعات آن در این صفحه وارد می شود. ابتدا «کد پستی» شعبه وارد شده سپس «شماره تماس» با قید کد محل قید می گردد. از فهرست «واحد ثبتی شعبه» اداره ثبتی که شعبه در آن قرار دارد تعیین می شود. «نشانی شعبه» نیز به صورت کامل وارد می شود. در انتها کلید «ثبت شعبه» را کلیک می نماییم. موارد تعیین شده در قسمت پایین فرم نشان داده شود. برای حذف یک ردیف بر روی گام بعدی کلیک می نماییم. در انتها با کلیک بر روی کلید گام بعدی به صفحه بعد می رویم. در این مرحله به صورت خودکار اطلاعات وارد شده ذخیره می گردد. این موضوع سبب آن نمی شود که شما نتوانید اطلاعات خود را تصحیح نمایید.

روزنامه
در این قسمت اطلاعات سال مالی شرکت وارد می شود. «روز شروع سال مالی» و «ماه شروع سال مالی» در این قسمت وارد می شود.
همچنین در این صفحه اطلاعات روزنامه شرکت با انتخاب از فهرست «روزنامه شرکت» تعیین می شود. پس از آن کلید «افزودن به لیست روزنامه های شرکت» را کلیک می نماییم. موارد تعیین شده در قسمت پایین فرم نشان داده شود. برای حذف یک ردیف بر روی ضربدر کلیک می نماییم. در انتها با کلیک بر روی کلید گام بعدی به صفحه بعد می رویم. در این مرحله به صورت خودکار اطلاعات وارد شده ذخیره می گردد. این موضوع سبب آن نمی شود که شما نتوانید اطلاعات خود را تصحیح نمایید.

اظهارنامه/ تقاضانامه
در این قسمت متن اظهارنامه یا تقاضانامه شرکت یا موسسه وارد می شود. شما می توانید اطلاعات را تایپ نموده یا از کلیشه و متون موجود در سیستم استفاده نمایید. برای این کار کلید «دریافت متن تقاضانامه/اظهارنامه» را کلیک می نماییم. در انتها با کلیک بر روی کلید گام بعدی به صفحه بعد می رویم. در این مرحله به صورت خودکار اطلاعات وارد شده ذخیره می گردد. این موضوع سبب آن نمی شود که شما نتوانید اطلاعات خود را تصحیح نمایید.

اساسنامه
در این قسمت متن اساسنامه شرکت یا موسسه وارد می شود. شما می توانید اطلاعات را تایپ نموده یا از کلیشه و متون موجود در سیستم استفاده نمایید. برای این کار کلید «دریافت متن اساسنامه» را کلیک می نماییم. در انتها با کلیک بر روی کلید گام بعدی به صفحه بعد می رویم. در این مرحله به صورت خودکار اطلاعات وارد شده ذخیره می گردد. این موضوع سبب آن نمی شود که شما نتوانید اطلاعات خود را تصحیح نمایید.

شرکتنامه
در این قسمت متن اساسنامه شرکت یا موسسه وارد می شود. شما می توانید اطلاعات را تایپ نموده یا از کلیشه و متون موجود در سیستم استفاده نمایید. برای این کار کلید «دریافت متن اساسنامه» را کلیک می نماییم. در انتها با کلیک بر روی کلید گام بعدی به صفحه بعد می رویم. در این مرحله به صورت خودکار اطلاعات وارد شده ذخیره می گردد. این موضوع سبب آن نمی شود که شما نتوانید اطلاعات خود را تصحیح نمایید.

مدارک
در این صفحه با توجه به نوع شرکت مدارکی را که متقاضی باید ارائه نماید به صورت خودکار نشان داده می شود. در سمت راست فرم گزینه ای به نام «تایید مدارک مورد نیاز» وجود دارد که باید تیک بخورد. در واقع با زدن این تیک متقاضی تایید می نماید که مدارک مورد نیاز را مطالعه نموده ونسبت به تهیه و ارائه آنها اقدام می نماید. پس از آن کلیدی به نام پذیرش وجود دارد که با زدن آن تقاضای تاسیس ثبت نهایی شده و ارسال می گردد.




نکات مهم برای شرکت های بدون فعالیت
نوشته شده در چهار شنبه 6 تير 1397
بازدید : 22
نویسنده : ali

شرکت های بدون فعالیت باید این نکته را بدانند که با وجود فعالیت یا عدم فعالیت شرکت یک شرکت ثبت شده موظف به انجام برخی امور در هر سال می باشد که عدم تعهد به آنها شرکت را مشمول جرایم مالیاتی خواهد کرد.

شرکت های بدون فعالیت
عدم فعالیت
گاهی شرکت ها ثبت و تاسیس می شوند ولی حساب بانکی شرکت هیج گردشی ندارد. چنین شرکت هایی شامل عدم فعالیت می شوند و در صورت بی دقتی با مشکلات مالیاتی مواجه خواهند شد. ممکن است این اتفاق به دلایل مختلف برای هر شرکت تازه تاسیسی رخ بدهد. باید توجه شود که با وجود فعالیت یا عدم فعالیت شرکت به هرحال یک شرکت ثبت شده موظف به انجام برخی امور در هر سال می باشد که عدم تعهد به آنها شرکت را مشمول جرایم مالیاتی خواهد کرد. برخی از مهمترین این امور به این شرح می باشد :

 

تا پایان اسفندماه هر سال باید دفاتر قانونی سال آینده را دریافت کرد.
اظهارنامه‌های مالیاتی باید تا پایان تیر ماه هر سال تکمیل و به اداره دارایی‌ ارجاع داده شوند.

 

نکات مهمی برای شرکت هایی که فعالیت ندارند وجود دارد که دانستن آن ها کمک می کند از بروز بسیاری مشکلات پیشگیری شده و یا درباره آن چاره اندیشی شود. در این نوشتار به مهم ترین این نکات پرداخته شده است.

 

پس از ثبت شرکت، مشخصات از طریق اداره ثبت شرکتها به اداره دارایی گزارش می شود، پس باید دانست که عدم فعالیت یک شرکت هرگز به معنی عدم تشکیل پرونده مالیاتی آن نیست.
اشخاص حقوقی جهت ثبت مراودات مالی خود نیازمند دفاتر پلمپ تجاری (یک جلد دفتر روزنامه، یک جلد دفتر کل) هستند. این دفاتر پس از اتمام مراحل ثبت شرکت به درخواست شرکت اداره ثبت شرکتها پلمپ شده و سالانه به شرکت داده می شود عدم دریافت دفاتر پلمپ به صورت سالانه موجب تخصیص جریمه علی الراس می گردد و امکان اخذ دفتر پس از اتمام آن در سال جاری دیگر وجود نخواهد داشت.
در صورت عدم فعالیت، از هرگونه خرید و فروش برای اعضا به نام شرکت خودداری شود، زیرا احتمال گزارش طرف معامله وجود دارد.
اظهارنامه های ارزش افزوده بصورت صفر در مهلت مقرر تحویل داده شوند.
در صورت قید آورده نقدی در اساسنام ، باید در حساب بانکی و در اظهارنامه عملکرد نیز این موضوع منعکس شود.
باید توجه داشت که حتی خرید یک نرم افزار حسابداری هم فعالیت به حساب آمده و موجب می شود تا گزارش عدم فعالیت باطل شود.
دقت شود که بر خلاف تصور عموم، عدم فعالیت شرکت در مورد ماه ها یا سال های گذشته بوده و به سال مالی بعد اطلاق نمی شود. بنابراین فقط می توان دوره قبلی عدم فعالیت را به دارایی گزارش نموده و مشمول شرایط شد.
جهت اعلام عدم فعالیت باید تشکیل پرونده دارایی داده و بدون آن عدم فعالیت معنایی ندارد .
لزوما، عدم فعالیت شرکت باید در مهلت قانونی ( ۴ ماه اول سال مالی بعد) اعلام شود؛ در غیر اینصورت شرکت مشمول جریمه مالیاتی خواهد شد.
جهت عدم فعالیت شرکت تحویل دفاتر مالی پلمب و اظهارنامه الزامی است، پس همواره در تهیه دفاتر مالی در مهلت مقرر دقت نمایید.
به تاریخ همه تاریخ های خرید توجه شود؛ زیرا خرید تجهیزات هر چند جزئی برای انجام فعالیت در سال بعد جزو فعالیتهای شرکت محسوب می شود.
حتی در صورت عدم فعالیت اشخاص حقوقی موظف به دریافت دفاتر قانونی، تشکیل پرونده مالیاتی و دریافت کد اقتصادی هستند.
برای تحویل اظهارنامه عدم فعالیت باید قبلا تشکیل پرونده دارایی داده شده باشد.
یک بار تحویل اظهارنامه عدم فعالیت برای کل دوره عدم فعالیت یک شرکت کافی نبوده و اظهارنامه عدم فعالیت هر شرکت باید هر سال به طور جداگانه به دارایی اعلام شود.
یک توصیه غیر رسمی که معمولا از طرف افراد به شرکت ها می شود این است که اگر مدت زیادی از عدم فعالیت شرکت می گذرد بهتر است آن را منحل کنید و یک شرکت جدید ثبت کنید؛ و گر نه در پیچ و خم اداری اثبات عدم فعالیت ممکن است جریمه های قابل توجهی پرداخته شود. بهتر است که اگر برای شرکت تبلیغات یا کار مشابهی انجام شده از این توصیه غیر رسمی صرف نظر شود.

 

نامه عدم اعلام فعالیت
در پایان نمونه ای از نامه عدم اعلام فعالیت شرکت برای دارایی آورده شده است :

بسمه تعالی
ریاست محترم حوزه مالیاتی…
با سلام
احتراماً بدینوسیله اعلام میدارد شرکت_________ به شماره ثبت از تاریخ هیچ گونه فعالیت اقتصادی نداشته و عدم فعالیت خود را اعلام میدارد لذا خواهشمند است دستورات مقتضی صادر فرمایید.
قبلاً از همکاری آن اداره محترم سپاسگزارم.




مالیات بر درآمد برای حق مشاوره
نوشته شده در چهار شنبه 6 تير 1397
بازدید : 23
نویسنده : ali

معاونت مالیاتهای مستقیم سازمان امور مالیاتی در بخشنامه ای ، درآمدهای حاصل از حق المشاوره را مشمول پرداخت مالیات بر درآمد با نرخ ۲۵% دانست.

در ابلاغیه مذکور آمده است نظر به اینکه پرداختهای موضوع ماده ۸۶ قانون مالیاتهای مستقیم، در خصوص حق مشاوره به دو طریق صورت میگیرد، موارد زیر جهت بهره برداری ابلاغ میگردد.

۱- پرداختهایی که وفق قانون کار ، به اشخاص حقیقی که به صورت مستمر در خدمت دیگری به امر مشاوره اشتغال دارند صورت میپذیرد به عنوان حقوق محسوب و مشمول مقررات فصل مالیات بر درآمد خواهد بود.

۲- پرداختهایی که به اشخاص حقیقی بابت حق مشاوره در قالب قراردادهای پیمانکاری صورت میگیرد، تابع مقررات مالیات بر درامد مشاغل میباشد که در این گونه موارد مشاوران زیربط بر اساس قوانین و مقررات مربوط به صاحبان مشاغل اقدام نمایند.

مالیات درآمد صاحبان مشاغل را افرادی که اصطلاحا به آنها کسبه ، اصناف، پیشه وران ، صنعت گران گفته می شود و یا سایر افرادی که به صورت شخص حقیقی بابت درآمد حاصل از اشتغال به مشاغل آزاد و بطور انفرادی یا با مشارکت مدنی پرداخت می نمایند تشکیل می دهند.

کسبه ، بازرگانان ، صاحبان بیمارستانها ، دفاتر اسناد رسمی و پزشکان و دندانپزشکان ، وکلا و کلیه مشاغلی که در ماده ۹۶ قانون مالیاتهای مستقیم مصوب ۳/۱۲/۶۶ و اصلاحیه مصوب ۲۷/۱۱/۱۳۸۰ذکر شده اند مشمول فصل مالیات بر درآمد مشاغل هستند. بر این اساس درآمد سالانه تا پنجاه میلیون تومان مشمول مالیات سالانه پانزده درصد و مازاد درآمد ۱۰۰ میلیون تومان در سال مشمول مالیات سالانه ۲۵ درصد می شود.




تفاوت ثبت شرکت و ثبت برند
نوشته شده در چهار شنبه 6 تير 1397
بازدید : 23
نویسنده : ali

تفاوت ثبت شرکت و ثبت برند

برای روشن شدن تفاوت میان ثبت برند و ثبت شرکت‎ها‏ لازم است تا ابتدا به طور منفک و مجزا به نحوه و شرایط ثبت هر یک بپردازیم و در پایان نتیجه گیری داشته باشیم.

 

ثبت شرکت
ابتدا برای ثبت شرکت باید به بانک مراجعه و یک حساب غیر قابل برداشت برای شرکت افتتاح نمود. برای این کار داشتن مدارک هویتی از جمله شناسنامه و کارت ملی الزامی می‏باشد. دارای شرکت مستقل از دارای اعضا می‏باشد. به عبارت دیگر، شرکت به عنوان یک شخص حقوقی دارای حقوق و تکالیف مستقل از اعضای خود می‏باشد.

ثبت شرکت در مرجع ثبت شرکت‎ها‏ از شرایط تشکیل هیچ کدام از شرکت‎ها‏ نیست و شرکت‎ها‏ با رعایت شرایط مقرر در قانون، تشکیل شده محسوب و از شخصیت حقوقی برخوردار می‏گردند. اما به عنوان یک الزام قانونی، شرکت‏ها باید ثبت شوند که بالتبع، آثار زیادی را به دنبال دارد. برای ثبت شرکت در تهران، باید به اداره کل ثبت شرکتها و موسسات غیر تجاری و در شهرستانها باید به ادارات ثبت شرکتها و موسسات غیرتجاری مراجعه کرد.

در حال حاضر، اداره ثبت شرکت‎ها‏ با ارائه روش‎ها‏ی جدید ثبت اینترنتی، کار را برای متقاضیان تسهیل نموده است. متقاضیان ثبت شرکت می‏توانند با مراجعه به سایت ثبت شرکت‎ها‏ به صورت بر خط شرکت خود را ثبت نمایند. تمامی اطلاعات شرکت از طریق تکمیل فرمهای مربوطه انجام می‏شود. همچنین مدارک مورد نیاز ثبت شرکت باید اسکن و در سامانه بارگذاری ‏گردند. مدارکی که برای ثبت شرکت مورد نیاز است عبارتند از :

 

اظهارنامه شرکت سهامی خاص در دو نسخه
اساسنامه شرکت سهامی خاص در دو نسخه
صورتجلسه مجمع عمومی موسسین و هیئت مدیره
ارائه گواهی عدم سوء پیشینه کیفری کلیه اعضای هیات مدیره، مدیرعامل و بازرسان شرکت از طرف متقاضی ثبت شرکت.
کپی شناسنامه و کارت ملی برابر اصل شده تمامی اعضای هیات مدیره، سهامداران و بازرسین توسط دفاتر اسناد رسمی و یا نماینده رسمی شرکت
اقدام بعدی ثبت شرکتنامه بررسی و کنترل مدارک واصله می‏باشد که پس از آن دستور ثبت در دفتر ثبت شرکت‎ها‏ را صادر می‏گردد.

ثبت شرکت ، مراحل نهایی ثبت شرکت توسط کارشناسان
دریافت کارت شناسایی متقاضیان و تطبیق کارت با مشخصات مندرج در شرکتنامه
احراز هویت متقاضیان
اخذ امضا از متقاضیان در ذیل ثبت در دفتر
تصدیق متقاضیان تحت عنوان ثبت با سند برابر است
تعیین شماره ثبت شرکت
نوشتن شماره ثبت در اظهارنامه و شرکتنامه شرکت و اسناد مالکیت اموال متعلق به شرکت
امضای اسناد مالکیت توسط رئیس اداره ثبت
مسئول ثبت دفتر، تشکیل پرونده داده و در روی آن از لحاظ تکمیل امضاگواهی می‏نماید، یک نسخه اساسنامه و شرکتنامه و اظهارنامه، تحویل موسسین می‏گردد و در صورتی که سند مالکیت هم وجود داشته باشد، به مدیران تحویل داده می‏شود
نسخه دیگر اساسنامه، اظهارنامه و شرکتنامه و پیش نویس آگهی را که تشکیل پرونده گردیده به منظور تحریر به اتاق تایپ ارسال می‏دارد. در نهایت تحریر و صدور آگهی تاسیس شرکت آخرین گام برای ثبت یک شرکت می‎باشد.

مزایای ثبت شرکت
اخذ مجوزها و اعتبارات و امتیازاتی نظیر وام از نهادهای دولتی
فعالیت رسمی و قانونی شرکت که سبب ایجاد تمایل بیشتری به همکاری می‏شود
امکان حضور در مناقصات و مزایدات که سود قابل توجهی را برای طرفین معامله به همراه دارد
تمامی فعالیت‎ها‏ی شرکت تحت حمایت قانون و هم تحت کنترل قانون قرار می‏گیرد که موجب اعتبار شرکت می‏گردد.

ثبت برند
مطابق با قانون ثبت علائم و اختراعات مصوب سال ۱۳۱۰ و آئین نامه اجرایی این قانون، ثبت برند مبنای حمایت قانون از محصولات یک شرکت می‏باشد. زمانی که برند یا علامت تجاری به نام یک شرکت به ثبت رسیده است، می‏تواند از علامت تجاری استفاده کند. ثبت برند نیز همچون ثبت شرکت نیازمند طی نمودن مراحل اداری می‏باشد که به ترتیب زیر عبارتند از :

 

ورود اطلاعات و تکمیل فرم اینترنتی اظهارنامه ثبت برند تجاری
ارسال و تکمیل مدارک هویتی برای اشخاص حقیقی شاما کپی شناسنامه و کارت ملی و برای اشخاص حقوقی، ارایه مجوز تولید یا پروانه بهره برداری یا پروانه کسب
ارائه کپی آگهی تاسیس شرکت و روزنامه آخرین تغییرات شرکت
ارائه نام‎ها‏ی مورد نظر به ترتیب مورد نظر
پرداخت مبلغ حق الثبت و اخذ شماره فیش واریزی
چنانچه متقاضی ثبت برند یا نام تجاری بخواهد به استناد تقاضای ثبت یا ثبت خارج از کشور از مزایای حق تقدم حداکثر تا ۶ ماه استفاده کند، باید مدارک مربوط به حق تقدم را همزمان با تسلیم اظهارنامه یا حداکثر ظرف ۱۵ روز از آن تاریخ تسلیم نماید.

مزایای ثبت برند
حق استفاده انحصاری از یک علامت به کسی اختصاص دارد که آن علامت را طبق مقررات ثبت کرده باشد.
مالک برند ثبت شده می‏تواند علیه هر شخصی که بدون موافقت وی از نام تجاری وی استفاده کرده و یا شخصی که مرتکب عملی شود که به معنای تجاوز به حقوق ناشی از ثبت نام تجاری یا برند شود، در دادگاه اقامه دعوی کند. این حقوق شامل موارد استفاده از نام تجاری است که به نام تجاری ثبت شده، شباهت داشته باشد و استفاده از آن برای کالا یا خدمات مشابه، موجب گمراهی مصرف کننده شود.

شرایط انتخاب برند تجاری
نام‎ها‏یی که اختصاص به تشکیلات دولتی دارند یا نام‎ها‏ی اختصاری متعلق به دولت از قبیل رجا، ناجا و … ممنوع می‏باشد.
نام‎ها‏ و عناوین اصطلاحات بیگانه ممنون است همچنین نمی توان از ترکیب واژه فارسی با واژه بیگانه، برند تجاری تشکیل داد.
اسامی که به سایر برندهای ثبت شده شباهت دارد، قابل ثبت نخواهند بود.
اسامی خلاف موازین شرعی و عرف جامعه ممنوعیت دارد.

نتیجه گیری
ثبت برند و شرکت هر دو در اداره کل ثبت شرکتها انجام می‏شود. تمامی مدارکی که برای ثبت شرکتها ارائه می‏شود، برای ثبت برند ( با رعایت موارد ممنوعیت) کفایت می‏کند. ثبت برند تجاری برای مدت ۱۰ است و پس از آن می‏تواند تمدید شود. یک شرکت می‏توان برای محصولات خود، یک یا چند برند تجاری در نظر بگیرد و تک تک آنها را نیز در اداره ثبت شرکتها، ثبت نماید. برند تجاری قابل واگذاری نیست و در صورت فوت صاحبان شرکت، قابل انتقال نخواهد بود. همچنین بر برند تجاری هیچگونه مالیات یا عوارضی تعلق نمی گیرد.

در رابطه با شرکت باید گفت، برای مدت نامحدود ثبت می‏شود، مگر اینکه در اساسنامه چیز دیگری بیان شده باشد و یا بعدها اعضا هئیت مدیره تصمیم به انحلال شرکت بگیرند. هر یک از شرکا می‏توانند سهام خود را به دیگری انتقال دهند. همچنین در صورت فوت یا محجوریت یکی از شرکا، می‎توان سهام وی را به یکی از اعضای خانواده انتقال داد.




ثبت شرکت در دبی
نوشته شده در چهار شنبه 6 تير 1397
بازدید : 24
نویسنده : ali

ثبت شرکت در دبی بسیار سودمند می باشد. دبی به ایران بسیار نزدیک می باشد که در زمینهٔ تجارت بین‌المللی رشد بسیاری داشته است و رشد اقتصادی آن به‌ قدری سریع است که توانسته تمام استانداردهای تجارت را برای ثبت شرکت در دبی کسب کند. سرمایه‌گذاران و سهامداران بسیاری از تمام نقاط جهان ازجمله ایران وارد این کشور شده‌اند و با سرمایه‌گذاری به ساختن دبی کمک کرده‌اند. در حال حاضر که ایران در تحریم قرار دارد تجار ایرانی در دبی دفتر و یا شرکتی برای تجارت ثبت کرده‌اند. دبی یکی از شهرهای امارات متحده عربی است که در سواحل دریای خلیج فارس قرار گرفته است. این شهر در جنوب ایران و از بزرگترین شهرهای امارات متحده عربی است.

انواع ثبت شرکت در دبی
انواع شرکت در دبی به موارد زیر تقسیم میشوند :

شرکت تضامنی General Partnership
شرکت با مسئولیت محدود Limited Liability Company(LLC)
شرکت مختلط غیر سهامیSimple Limited Partnership
مشارکت محدود با سهام Partnership Limited With Shares
شرکت سهامی عام Public Joint Stock
شرکت سهامی خاص Private Joint Stock
سرمایه گذاری مشترک Joint Participation

ثبت شرکت در دبی
مدارک ثبت شرکت در امارات ، ثبت شرکت در دبی ، ثبت شرکت در راس الخیمه
جهت ثبت شرکت در مناطق آزاد امارات متحده عربی از جمله دبی به موارد زیر احتیاج است :

نام شرکت شما
نام کامل + محل تولد + تاریخ تولد، آدرس و ملیت تمامی “سهامداران”
نام کامل + آدرس و ملیت “کارکنان” (در صورت وجود)
اسکن پاسپورت(در صورتی که موجود نباشد میتوان از ترجمه رسمی شناسنامه، کارت ملی و یا گواهینامه استفاده نمود)
ترجمه رسمی از یک قبض رسمی برای تایید آدرس (مانند ترجمه رسمی قبض موبایل شما) که تاریخ آن بیشتر از ۳ ماه نگذشته باشد.

مزایای ثبت شرکت در دبی
۱ ) برخورداری از امکانات جهانی و کسب اعتبار بین المللی ، اعتبارات مالی و بانکی با ساده ترین شرایط
۲ ) معافیت از پرداخت هرگونه مالیات و کلیه فعالیتهای اقتصادی با ۱۰۰% معافیت
۳ ) اخذ وامهای بلند مدت با بهره پایین و اخذ کارتهای اعتباری – دسته چک و کارت تخفیف برای بلیط هواپیما
۴ ) اخذ اقامت دبی برای صاحب شرکت و شرکاء و کلیه اعضای خانواده
۵ ) امکان ثبت شرکت بصورت خاص و چند منظوره تجاری
۶ ) سفر به کشورهای : قطر . کویت . عمان . بحرین بدون نیاز به ویزا

سه دسته مجوز برای ثبت شرکت در امارات وجود دارد
بسته به ماهیت فعالیت نهاد تجاری ، یکی از مجوزهای زیر صادر می شود

۱ ) مجوز تجاری – برای شرکت های فعال در انواع فعالیت های تجاری صادر می شود.
۲ ) مجوز صنعتی – برای شرکت های فعال در زمینه تولید و یا هر فعالیت صنعتی دیگر صادر می شود.
۳ ) مجوز حرفه ای – برای شرکت های خدماتی، متخصصان و صنعتگران صادر می شود.

وزارت توسعه اقتصادی در دبی مسئول صدور مجوز برای شرکت های محلی در دبی است. این اداره چند دفتر برای ارائه خدمات صدور مجوز دارد.
با این حال دفتر اصلی آن واقع در نزدیکی برج ساعت در دبی است که تاجران باید برای استفاده از تمام خدمات به آن مراجعه کنند.

ثبت دفتر نمایندگی یا شعبه در دبی
مالکیت ۱۰۰٪ خارجی شعبه و یا دفتر نمایندگی یک نهاد خارجی در دبی مجاز است. شرط اعطای این امتیاز، تایید یکی از نمایندگان محلی است. نماینده محلی مذکور باید تبعه امارات متحده عربی (یا یک شرکت ۱۰۰٪ متعلق به اتباع امارات متحده عربی) باشد.

راه اندازی دفتر نمایندگی یا شعبه در دبی همچنین ممکن است در ارتباط با برخی از سازمان های خارجی باشد. ثبت شرکت در دبی در این مورد طبق قانون شرکت های تجاری صورت می گیرد.
بر اساس جزئیات فوق، مشخص است که فرایند ثبت شرکت در دبی و دیگر شهرهای امارات متحده عربی، فاقد هر گونه پیچیدگی است.




ثبت شرکت در گرجستان
نوشته شده در چهار شنبه 6 تير 1397
بازدید : 22
نویسنده : ali

ثبت شرکت در گرجستان و همچنین هزینه ثبت شرکت در گرجستان را مختصر توضیح دهیم .

بیشترین نوع ثبت شرکت در گرجستان ، ثبت شرکت با مسئولیت محدود یا LLC می باشد. سپس در ادامه نوشته ها شما را با ثبت شرکت در مناطق آزاد گرجستان آشنا ساختیم

متداولترین ثبت شرکت در گرجستان
متداولترین نوع ثبت شرکت در گرجستان ، ثبت شرکت با مسئولیت محدود می باشد که طیف های گسترده ای از راه اندازی تجارت و مشاغل را پوشش می دهد. در ثبت شرکت در گرجستان ، پروانه صادر شده جهت فعالیت شرکت شما از نوع جنرال تریدینگ ( General Trading ) می باشد یعنی اینکه شما با داشتن این نوع پروانه همه مشاغلی که مورد نظر شماست می توانید در گرجستان انجام دهید به غیر از تولید، توزیع و پخش دارو که نیازمند مجوز جداگانه از وزارت بهداشت گرجستان است. ولی به غیر از کار دارو که اخذ مجوز آن هم چندان مشکلی نیست ، شما با داشتن پروانه جنرال تریدینگ قادر خواهید بود مثلا : کافی شاپ ، رستوران ، کافی نت ، و … را فقط با همان پروانه و بدون نیاز به تمدید و یا اخذ مجوز جدید انجام دهید که بزرگترین حسن راه اندازی کسب و کار در گرجستان محسوب می شود.

 

مراحل ثبت شرکت در گرجستان

مراحل ثبت شرکت در گرجستان
۱ ) ثبت شرکت از نوع مسئولیت محدود و جنرال تریدینگ

۲ ) ارائه آدرس دائمی و معتبر با سند ملک برای شرکت شما

۳ ) ارائه قرارداد معتبر جهت ثبت شرکت در گرجستان همراه با تعهدات طرفین

۴ ) مهر شرکت و طراحی و ثبت لوگوی شرکت

۵ ) بازکردن حساب بانکی شخصی و شرکتی و اخذ ویزاکارت تجاری ( این مورد جزو پکیج ثبت شرکت شرکت سام جورجیا است)

۶ ) اخذ کد مالیاتی برای شرکت شما

۷ ) تنظیمات اساسنامه محضری توسط وکیل رسمی به دو زبان گرجی و انگلیسی همراه با توضیحات کامل نوع کسب و کار و قوانین اساسی شرکت

 

هزینه ثبت شرکت در گرجستان
ثبت شرکت و اخذ اقامت گرجستان به هیچ عنوان مهم نیست و خود شما هم می توانید با دانستن کمی زبان انگلیسی یا روسی آنها را انجام دهید ولی بدون داشتن یک مشاور اقتصادی قوی در گرجستان ، قطعا نخواهید توانست در این کشور موفق شوید کما اینکه موارد زیادی از شکست های اقتصادی در گرجستان همین دلایل را داشته اند.

شخصی را که در کوچه و خیابان های گرجستان پیدا می کنید قطعا همانجا نیز آنها را گم می کنید لذا به دلیل چند صد دلار کمتر یا بیشتر با سرنوشت تجاری خودتان بازی نکنید، زیرا اگر اولین قدم که ثبت شرکت در گرجستان است را بدرستی آغاز نکنید از کشور گرجستان دلزده می شوید و ممکن است حتی آنجا را رها کرده و به ایران بازگردید.

درباره ثبت شرکت در گرجستان
در صورتی که قصد دارید ثبت شرکت در گرجستان را بصورت کامل انجام دهید با هر شخص یا شرکتی فرقی نمی کند حتما نظارت کامل بر درستی کلیه اعمال بالا را داشته باشید و گوشزد کنید زیرا مثلا اگر آدرس معتبر بشما داده نشود و پس از مدتی صاحب ملک آدرس شرکت شما را ببندد و یا آن ملک را بفروشد، ممکن است شرکت شما برای همیشه معلق شود و مجبور شوید از اول ثبت شرکت را انجام دهید که قطعا هم هزینه و هم وقت شما هدر می رود و اگر شرکت شما مثلا یکسال پرداخت مالیات داشته باشد و سپس بدلیل نداشتن آدرس معتبر بسته شود کلیه سوابق مالیاتی شما نیز از بین می رود و به مانند شخصی که تازه وارد گرجستان شده است بایستی از اول شروع کنید.

اقدام به ثبت شرکت در گرجستان
اغلب افرادی که اقدام به ثبت شرکت در گرجستان می کنند اساسنامه محضری سیم سرب شده و تایید شده محضری به دو زبان گرجی و انگلیسی بشما نمی دهند که ممکن است پس از مدتی دچار مشکلات حقوقی در گرجستان شوید زیرا اگر اساسنامه شرکت شما دقیق و بدور از اشکالات نباشد ممکن است برای شروع کسب و کار جدید دیگر و یا اضافه یا کم کردن شرکا به مشکلات حقوقی برخورد کنید.

 




بازدید : 22
نویسنده : ali

امروزه در جامعه ای زندگی می کنیم که اگر حواسمان نباشد ، خیلی سریع تمام اعتبار خود را از دست می دهیم. حالا این موضوع چه ارتباطی به ثبت برند دارد؟

مثالی برای شما بیان میکنم تا دید درستی نسبت به اهمیت و الزام ثبت برند پیدا کنید :

فرض کنید که شما چندین سال هست که با نام X مشغول به فعالیت هستید و اعتبار بالایی را در این مدت برای خود کسب کردید و همه شما را با نام X می شناسند. مسلما شما رقبا و شاید پرسنلی دارید که از عدم ثبت برند شما آگاه هستند و یا تمایل به ثبت آن دارند.

علیرغم اینکه شما سالهاست با نام X فعالیت نموده اید اما نسبت به ثبت برند خود اقدام نکردید، نام شما را برای خودشان ثبت برند می کنند و تازه مشکلات برای شما پدیدار می شوند.حالا چه اتفاقی رخ می دهد؟

برای شما اخطار صادر می شود که دیگر مجاز به فعالیت با نامی که سالهاست با آن کار می کردید نیستید، زیرا شخص دیگری آن را ثبت نموده. حال اگر چندین برابر هزینه ثبت برند را هم به شخصی که نام شما را ثبت کرده پرداخت نمایید، فایده ای نداشته باشد.

قبل از غافلگیری اقدام نمایید.

 

ثبت شرکت

 ثبت شرکت و فواید و مزایای آن

ثبت شرکت مزایای بسیاری دارد که به برخی از آنان اشاره میکنیم :

هنگامی که شرکت ثبت می کنید، بانکها و موسسات راحت تر وام و تسهیلات در اختیار شما قرار می دهند.

تنها با داشتن شرکت می توانید در مناقصات یا مزایدات شرکت کنید.

افتتاح حساب تجاری فقط با ثبت شرکت میسر می شود.

با ثبت شرکت بسیار آسانتر می توانید ویزای تجاری برای سفرهای تجاری خود دریافت نمایید.

انجام یک سری از فعالیت ها مانند تولید و پخش دارو در حالت حقیقی امکانپذیر نیست و فقط با ثبت شرکت می توان آنها را انجام داد.

 

پلمپ دفاتر
پلمپ دفاتر سال ۱۳۹۷ اشخاص حقوقی و صاحبان مشاغل گروه اول

به اطلاع می رساند ، نشانی اقامتگاه قانونی برخی اشخاص یاد شده با کدپستی ده رقمی مرتبط با نشانی مذکور، با توجه به تعلق نشانی پستی با کدپستی ابرازی در سامانه شرکت پست ، مغایرت دارد.

این امر باعث عدم امکان پذیرش تقاضا برای پلمپ دفاتر قانونی گردیده و از طرفی اینکه اصلاح و مطابقت نشانی با کدپستی ۱۰ رقمی ، خودش بیش از یک ماه ( بواسطه تکمیل صورتجلسه مجمع و ثبت آن در سامانه اداره کل ثبت شرکتها و درج آگهی در روزنامه و …) به طول خواهد انجامید، توصیه می‌شود:

کلیه اشخاص به شرح فوق از هم اکنون نسبت به ارسال تقاضا برای پلمپ دفاتر یا ثبت تغییرات مورد نظر، اقدام و چنانچه در این رابطه مغایرت یا مشکل ثانویه‌ای مشاهده گردید، فرصت کافی برای رفع آن را داشته باشید.

  




تعاونی
نوشته شده در چهار شنبه 6 تير 1397
بازدید : 21
نویسنده : ali

ساختار کسب و کار کوچکترمشترک در کانادا، یک تعاونی، یک کسب و کار متعلق به یک عضو انجمن است که به طور معمول یک گروه یا افراد یا شرکت هایی هستند که برای ارائه محصولات و خدمات تعهد می کنند.

لیست حقوق 

۱- ثبت اطلاعات پرسنلی حقوق بگیران

چنانچه قبلا از طریق فایل لیست حقوق را ارسال نموده اید، مشخصات حقوق بگیران شما در این فهرست ثبت شده و نیاز به ثبت مجدد نمیباشد.

جهت ثبت حقوق بگیر جدید

پس از ورود به سامانه از منوی حقوق بگیران، با کلیک روی گزینه حقوق بگیر جدید اطلاعات پرسنلی حقوق بگیران خود را ثبت نمایید.

در این صفحه شما باید نحوه همکاری پرسنل خود را نیز مشخص نمایید.

توجه داشته باشید فقط کارمندانی که با عنوان نحوه همکاری اصلی تعریف شوند، میتوانند از معافیت مالیاتی سالانه (ماده ۸۴) استفاده کنند.

۲- ایجاد فهرست حقوق ماهیانه (لیست حقوق)

ابتدا از منوی فهرست حقوق > فهرست حقوق جدید را کلیک کنید.

پس از تکمیل سال، ماه و … گزینه نحوه ثبت لیست را انتخاب کنید.

گزینه های ارسال فایل متنی و فشرده مربوط به کسانی است که از نرم افزار حقوق دستمزد یا نرم افزار مالیات حقوق جهت تکمیل لیست بصورت آفلاین استفاده میکنند.

شما می توانید برای اولین بار از گزینه بدون ارسال فایل استفاده و در ماههای بعد از گزینه کپی از ماه قبل استفاده کنید.

سپس با کلیک روی گزینه ثبت لیست، لیست مورد نظر ایجاد میشود.

۳- وارد کردن پرسنل حقوق بگیر در لیست حقوق

از گزینه فهرست حقوق > فهرست لیست ها را انتخاب کنید.

در این قسمت فهرستی از لیستهایی که تاکنون ثبت یا ارسال شده قابل مشاهده میباشد.

برای هر لیست صفحه ای به نام عملیات وجود دارد.

در ادامه روی گزینه عملیات مربوط به لیست مورد نظر کلیک کنید.

از صفحه عملیات، فهرست پرسنل را کلیک کنید.

در این قسمت گزینه ی حقوق بگیر جدید را بزنید. صفحه ورود اطلاعات مربوط به دستمزد باز میشود.

کد ملی، تاریخ شروع به کار و … را تکمیل نمایید.

در قسمت اطلاعات حقوق، مبالغ ناخالص حقوق، خالص مالیات و … را وارد سپس گزینه ذخیره را بزنید.

 

۴- تکمیل خلاصه لیست

شما میتوانید خلاصه لیست از صفحه فهرست لیست ها یا صفحه عملیات باز کنید.

در قسمت خلاصه لیست موارد خواسته شده را تکمیل کنید.

تکمیل موارد زیر الزامی است:

 

تاریخ ثبت روزنامه (تخصیص/پرداخت)

نحوه پرداخت(نحوه پرداخت مالیات)

مبلغ پرداختی

 

توضیحات

تاریخ دفتر روزنامه: این تاریخ نشان دهنده تاریخ تخصیص یا پرداخت حقوق طبق دفاتر روزنامه می باشد.

 

نحوه پرداخت

در صورتیکه جمع مالیات شما صفر است، گزینه ارائه لیست بدون پرداخت مالیات را انتخاب کنید.

در غیر این صورت گزینه نقدی یا پرداخت با کارت بانکی را انتخاب و مبلغ مالیات را در باکس بعدی (مبلغ پرداختی) وارد کنید.

گزینه پرداخت خزانه مربوط به ادارات دولتی میباشد.

پس از ثبت شما به صفحه عملیات منتقل خواهید شد.

۵- تایید نهایی لیست

پس از تکمیل اطلاعات حقوق پرسنل و خلاصه لیست و اطمینان از صحت اطلاعات وارد شده، در صفحه عملیات روی گزینه تایید نهایی لیست کلیک کنید.

توجه داشته باشید که بلافاصله پس از تایید نهایی لیست، شماره کد رهگیری به شما نمایش داده میشود و دیگر اطلاعات شما قابل ویرایش نمی باشد.

پس از تایید نهایی این شماره در قسمت خلاصه لیست تحت عنوان اطلاعات ثبت در دبیرخانه درج میشود.

 

توصیه میشود پس از تایید نهایی به صفحه خلاصه لیست مراجعه و با استفاده از گزینه چاپ خلاصه لیست، پرینتی از خلاصه لیست گرفته و جهت پیگیری های بعدی نزد خود نگه دارید.

 نیازی به ارائه پرینت مربوطه به اداره امورمالیاتی نمی باشد.




راه و رسم ثبت شرکت
نوشته شده در چهار شنبه 6 تير 1397
بازدید : 22
نویسنده : ali

قدم اول برای ثبت هر شرکتی پیدا کردن شریکی مناسب است.
برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود حداقل ۲ نفر و شرکت سهامی خاص حداقل ۳ نفر اعضا لازمه. به یاد داشته باشید که مسئولیت شرکای شرکت با مسئولیت محدود تنها منحصر به میزان سهم الشرکه اونهاست و در مورد سهامداران سهامی خاص میزان مسئولیت شریک ربطی به میزان سرمایه او نداشته و به میزان کل سرمایه شرکت در مقابل اشخاص ثالث و بستانکاران مسئولیت خواهد داشت.
ضمن اینکه شریکی که سهم بیشتری در شرکت داره حق رأی بالاتری هم داره. بنابراین سعی کنید شریکی که مناسبات مالی و اخلاقی متناسبی با هم دارید انتخاب کنید. ضمن اینکه اعتماد و اطمینان بین شرکا نیز از مهمترین ویژگیهایی‌ست که بایستی برای انتخاب شریک خود در نظر داشته باشید. به خاطر داشته باشید که در طی فعالیت یک شرکت ممکن است فراز و نشیبها و اختلافات فراوانی پیش آید. و تنها اعتماد است که می‌تواند شما را از این فراز و نشیبها به سلامت به در ببرد.
نام مناسبی برای شرکت خود در نظر بگیرید.

موضوع و حیطه فعالیت خود را در نظر بگیرید!

لازم است وقتی اقدام به ثبت شرکتی می‌کنید بدانید دقیقا چه فعالیتی قرار است با آن انجام دهید.با مشورت با سایر شرکا چارچوب فعالیت خود را در نظر بگیرید تا در اساسنامه، اظهارنامه، شرکتنامه و مدارک لازم این چارچوب بر اساس تصمیم شرکا به طور کلی یا با ذکر جزئیات درج شود.

آدرس شرکت

برای ثبت هر شرکت از هر نوع لازم است آدرسی برای آن در نظر داشته باشید. به یاد داشته باشید که اگر از آدرس منزل برای ثبت شرکت استفاده کنید، تا دو الی سه ماه بعد از ثبت و برای دریافت کد اقتصادی باید آن را تغییر دهید. بنابراین سعی کنید از ابتدا حتی المقدور مکانی برای شرکت در نظر گرفته و آدرس آن مکان را به اداره ثبت شرکتها اعلام نمایید.

سرمایه شرکت

میزان سرمایه هر شرکتی به نوعی اعتبار آن شرکت است.در حال حاضر حداقل سرمایه قانونی برای یک شرکت ۱ میلیون ریال است. با این حال سعی نمایید سرمایه را مبلغ واقعی‌تری در نظر بگیرید. واقعا در شرایط اقتصادی کنونی می‌توان با ۱۰۰ هزار تومان شرکتی راه اندازی کرد؟! ۱۰۰ هزار تومان هزینه خرید یک پرینتر برای شرکت هم نخواهد بود! به نظر می‌آید در شرایط فعلی حداقل سرمایه معقول برای یک شرکت ۱۰ میلیون تومان است. ضمن اینکه سرمایه شرکت قابل تغییر است و هر میزان سرمایه که در ابتدای ثبت در نظر گرفتید، بعدا با ثبت یک صورتجلسه قابل افزایش یا کاهش است.

سهامداران و اعضای هیأت مدیره

در مورد سمت اعضای هیأت مدیره و میزان سهم هر یک قبل از ثبت با شرکا توافق نمایید.

اساسنامه

بعد از مشخص کردن چارچوب اصلی شرکت در مواردی که ذکر شد لازم است اساسنامه، شرکتنامه و اظهارنامه شرکت بنا بر نوع شرکت تنظیم و توسط اعضا امضاء شود. پیشنهاد می‌شود برای پیشگیری از پیامدهای مالی و حقوقی در آینده تنظیم مدارک شرکت را به یک وکیل مجرب در امور ثبت شرکت سپرده و یا لااقل از یک وکیل مشاوره بگیرید.




صفحه قبل 1 2 صفحه بعد